Wybierając przekąskę, którą moglibyśmy zapakować do szkoły lub pracy, często wstępujemy do piekarni po słodkie wypieki, kupujemy batonika czy ciastka do popołudniowej kawy

Wybierając przekąskę, którą moglibyśmy zapakować do szkoły lub pracy, często wstępujemy do piekarni po słodkie wypieki, kupujemy batonika czy ciastka do popołudniowej kawy. Jednak, żeby dodać sobie energii o wiele lepiej zjeść coś zdrowego pełnego cennych substancji odżywczych, które będą wspierać zarówno nasze ciało jak i umysł. Warto sięgnąć po to, coś naturalnego bez chemii, konserwantów i ulepszaczy. Najlepiej unikać produktów wysoko przetworzonych czy wypieków z białej mąki, która zamiast dodać nam nieco energii, odłoży się warstwą tłuszczu w okolicy brzucha. O wiele lepszym wyborem są owoce, warzywa lub orzechy i pestki. Szczególnie te ostatnie wspierają pracę mózgu i dostarczają nam energii ze zdrowych tłuszczy. Wśród najbogatszych z składniki odżywcze orzechów są orzechy brazylijskie. Dzięki takiej zdrowej przekąsce nie przytyjemy przez puste kalorie.

Co wyróżnia orzechy brazylijskie?

W Polsce najczęściej jemy mniej egzotyczne bakalie. Wybieramy głównie orzechy włoskie lub laskowe, które wciąż wielu z nas zbiera we własnych ogródkach. Warto jednak zwrócić także swoją uwagę na inne odmiany. Pochodzące z odległej Ameryki Południowej rosnące w dorzeczu Amazonki orzechy brazylijskie mają wiele cennych dla naszego zdrowia i urody zalet. Należą do nich:

  • duża zawartość selenu – wspierają naszą naturalną odporność, a także układ nerwowy,
  • wspieranie zdrowia kości i zębów dzięki obecności dużej ilości wapnia,
  • przez zawarty w nich potas pomagają obniżyć podwyższone ciśnienie krwi,
  • wspomaganie pracy mózgu i zwiększają odporność na stres przez bogactwo magnezu i zdrowych tłuszczy wielonienasyconych, zwłaszcza omega-3,
  • poprzez promowanie wzrostu zdrowego cholesterolu HDL obniżają poziom złego cholesterolu LDL,
  • odmładzanie i odżywienie skóry – dostarczają jej witaminę E oraz cynk,
  • wspomagają leczenie chorób skóry i układu pokarmowego dzięki kwasowi oleinowemu, czyli jednonienasyconemu kwaso tłuszczowemu omega-9.

Orzechy brazylijskie mają więc wiele unikalnych dla naszego zdrowia właściwości. Warto wiedzieć, że są najlepszym roślinnym źródłem selenu. By zaspokoić nasze dzienne na ten pierwiastek wystarczy zjeść około 3-4 sztuk orzechów.

Na co warto zwrócić uwagę jedząc orzechy brazylijskie?

Niestety podobnie jak orzeszki ziemne mogą niektórych z nas uczulać, więc spożywając je pierwszy raz należy mieć to na uwadze. Warto też kupować je u sprawdzonych producentów, gdyż zważywszy na długą drogę, którą ten produkt pokonuje by dotrzeć do polskich sklepów, mogą utracić swoją świeżość. Dlatego sięgając po nie zawsze należy sprawdzić datę przydatności do spożycia.

Food obraz autorstwa freepik - www.freepik.com